O najeździe
Szklany Skarbiec ( Vault of Glass ) Jest to Najazd wydany pierwszy raz w Destiny 1 i zreamasterowany do Destiny 2 w sezonie 14, znajduje się on na planecie Venus, do której w Destiny 2 nie mamy dostępu. Dodatkowo z tego raidu jest szansa na wydropienie Egzotycznego Karabinu Fuzyjnego
Zwróć uwagę:
Wymagany dodatek:
Zalecany poziom mocy: 1945
Drużyna ogniowa: 6
Przeciwnicy:
Kolekcja z najazdu
- Mitoklasta Weksów
- Werdykt sądu
- Wizja Zgromadzenia
- Środek zaradczy
- Pomsta Hezen
- Zemsta Praedytha
- Sługa losu
- Statek Skarbcołaz
- Barwa Gorzka perła
- Emblemat Nieskończone odbicia
- Pełny zestaw pancerza ze slotami na modyfikacje z Najazdu
Modyfikacje z najazdu
Na tym Najeździe możesz zdobyć 11 modyfikacji:
- Szybki zakłócacz wyroczni koszt 1 Energii
- Łamacz Weksów koszt 1 Energii
- Szturmowiec superstruktury koszt 1 Energii
- Agresywny zakłócacz wyroczni koszt 1 Energii
- Niszczyciel Weksów koszt 1 Energii
- Medyk superstruktury koszt 1 Energii
- Precyzyjny zakłócacz wyroczni koszt 1 Energii
- Szturmowiec Weksów koszt 1 Energii
- Obrońca superstruktury
- Antywyrocznia koszt 2 Energii
- Antypretorianin koszt 2 Energii
Modyfikacje te dropią tylko z ukrytych skrzynek
Specjalny loot
Barwa – Korygujący // Ochronny za ukończenie całego Najazdu bez umierania i emblemat – Egzotemporalność za ukończenie Day One.
Pierwsza ukryta skrzynka znajduje się między wejściem a pierwszym pokojem.
Druga ukryta skrzynka znajduje się między trzecim a czwartym pokojem po Gorgonach.
Dodatkowa skrzynka wymaga zniszczenia sześcianów na Gorgonach.
Entrance: Iglica
Strategia
Na entrance musicie podjąć się zadania podniesienia iglicy, poprzez aktywowanie wszystkich platform jednocześnie. Kluczowym elementem tego wyzwania jest utrzymanie platform w ciągłej aktywności i ochrona ich przed minotaurami, które po wejściu na platformę dezaktywują ją. Warto zaznaczyć, że na entrance pojawiają się również cyklopy.
Dodatkowe uwagi
- Tylko minotaury dezaktywują plejty
- Minotaury spawnują się na zmianę raz po jednej raz po drugiej stronie
Proponowany loadout
- Karabin fuzyjny
Ghul Trójcy Ghul Trójcy Egzotyczny łuk Wystrzeliwuje strzałę, która rozdwaja się przy wypuszczeniu. Tak przycelowanie, jak i pełne naciągnięcie łuku zmniejszają rozrzut. /Słoneczny Strzał Słoneczny Strzał Egzotyczny rewolwer Ta broń strzela eksplodującymi pociskami i podświetla cele, które otrzymują od niej obrażenia. - Karabin maszynowy
Pierwszy encounter: Konfluks
Strategia
Pierwszy encounter wymaga obrony konfluksów przed przeciwnikami. Encounter ten jest podzielony na trzy sekcje: lewą, środkową i prawą. Najskuteczniej jest, gdy dwie osoby zajmują się każdą ze stron. Rozpoczynacie z jednym konfluksem, a w miarę postępu encountera, pojawią się kolejne. Każdy konfluks jest atakowany przez wywern i przeciążeniowych czempionów.
Dodatkowo, jeśli nie zachowacie ostrożności, możecie przypadkowo wdepnąć w płyn Weksów, który pojawia się po zabicu fanatyka. W takim przypadku, aby się uratować, musisz wejść w obszar wyznaczony na środku pokoju, który cię oczyści ( można to zrobić tylko trzy razy, warto dodać, że wielu graczy może wejść w ten obszar jednocześnie ). Nałożony płyn doprowadzi was do śmierci, gdy Templar wystrzeli falę.
Dodatkowe uwagi
- Po obu stronach mapy spawnują się snajperzy
- Trzeba uważać na płyn z fanatyków
- Na arenie pojawiają się i czempiony
Proponowany loadout
Wygasła skarbnica Wygasła skarbnica Egzotyczny granatnik Pociski wystrzeliwane z tej broni wywołują skazę na celu lub obszarze wokół miejsca uderzenia. / Karabin fuzyjnyGhul Trójcy Ghul Trójcy Egzotyczny łuk Wystrzeliwuje strzałę, która rozdwaja się przy wypuszczeniu. Tak przycelowanie, jak i pełne naciągnięcie łuku zmniejszają rozrzut. /Słoneczny Strzał Słoneczny Strzał Egzotyczny rewolwer Ta broń strzela eksplodującymi pociskami i podświetla cele, które otrzymują od niej obrażenia. - Wyrzutnia rakiet
Drugi encounter: Wyrocznia
Strategia
Mechanika tego encountera opiera się na zbijaniu wyroczni w określonej kolejności. Wyrocznie muszą być zniszczone w dokładnie takiej kolejności, w jakiej się pojawiły. Pojawiają się one w siedmiu z góry ustalonych miejscach. Docelowo musicie zniszczyć siedem wyroczni, ale pojawiają się one stopniowo, począwszy od jednej, aż do maksymalnie siedmiu. Na przykład, w pierwszej fazie pojawi się jedna wyrocznia, w drugiej dwie, w trzeciej trzy, i tak dalej, aż do siedmiu.
Jeśli ktokolwiek z was popełni błąd w kolejności niszczenia wyroczni, cała drużyna zostanie obarczona debuffem, podobnie jak w poprzednim pokoju, i będziecie musieli oczyścić się na środku pokoju w wyznaczonym obszarze ( wszyscy wchodzicie jednocześnie w ten obszar ).
Dodatkowe uwagi
- Po obu stronach mapy spawnują się snajperzy
- Wyrocznie wypadało by zbijać w miarę szybko, bo na zbicie jest ograniczony czas
Proponowany loadout
- PM
- Granatnik z konstrukcją falową
Ksenofag Ksenofag Egzotyczny karabin fuzyjny Strzela potężną, wybuchającą amunicją.
Trzeci encounter: Templariusz
Strategia
Na tym encounterze musicie stawić czoła Templarowi. Aby rozpocząć walkę, będziecie musieli najpierw zniszczyć trzy wyrocznie i jednocześnie ładować relikt, który po pełnym naładowaniu pozwoli zniszczyć tarczę Templara. Osoba, która posiada relikt, będzie odpowiedzialna za otwarcie tarczy i jednocześnie powstrzymanie teleportacji Templara, wchodząc w wyznaczony okrąg, który może pojawiać się w różnych częściach mapy. Ten okrąg co jakiś czas będzie pojawiał się w innym miejscu, a zadaniem osoby z reliktem będzie szybkie dotarcie do niego i utrzymanie się w nim, aż pojawi się kolejny.
Dodatkowe uwagi
- Fazę obrażeń najbezpieczniej robić ze schodów przy fladze, albo z półki po lewej stronie schodów
- Po teleportacji Templar ponownie nakłada na siebie tarczę
Proponowany loadout
Brzemię Izanagiego Brzemię Izanagiego Egzotyczny karabin snajperski Przytrzymanie przeładowania zużywa magazynek i ładuje nabój o większych obrażeniach i zasięgu. /Wygasła skarbnica Wygasła skarbnica Egzotyczny granatnik Pociski wystrzeliwane z tej broni wywołują skazę na celu lub obszarze wokół miejsca uderzenia. - PM / Karabin fuzyjny
- Wyrzutnia rakiet / Granatnik
Czwarty encounter
Strategia
Na czwartym encounterze będziecie musieli skoordynować rotację reliktem między portalami. Najlepiej rozpocząć od podziału na dwie grupy: dwie osoby będą bronić portalów, a cztery będą rotować między nimi.
Na początku celem jest przejęcie dwóch portali: Mars (lewy) i Wenus (prawy). Następnie, dwie osoby z grupy rotującej wejdą do każdego portalu, a jedna z osób rotujących która została zabierze relikt. Osoba z reliktem czeka na informację od osób w portalach odnośnie pojawienia się Pretorianina, czyli minotaura z tarczą. Kiedy osoba z reliktem otrzyma taką informację, natychmiast biegnie do portalu, gdzie pojawił się Pretorianin, i eliminuje go przy użyciu reliktu. Następnie przekazuje relikt drugiej osobie w portalu, która wychodzi z niego, aby oddać relikt osobie rotującej, która na niego czeka.
Potem rotacja między portalami staje się stała, nie ma już potrzeby informowania o pojawieniu się Pretorianina. Rotujecie między Marsem a Wenus na zmianę. Kontynuujecie tę rotację, dopóki nie skończą się w portalach przeciwnicy. Dodatkowo, osoby odpowiedzialne za obronę portali będą musiały co jakiś czas zabić strażnika bramy, który blokuje portale. Pojawia się on na środku areny.
Jeśli przeciwnicy w portalach się skończą, wszyscy opuszczają portale i przechodzą na środek areny, aby obronić ją przed przeciwnikami. Osoba z reliktem będzie musiała zajmować się eliminacją Pretorianów, podczas gdy pozostałe osoby koncentrują się na zwalczaniu innych wrogów.
Dodatkowe uwagi
- W portalach poza Pretorianami będą pojawiać się też Wywerny
- Po upuszczeniu reliktu jest 10 sekund na podniesienie go
- Upuszczenie reliktu za mapę / nie podniesienie go po upuszczeniu będzie skutkowało wipe
- Na końcu przy obronie areny pojawią się także 3 Wywerny
Proponowany loadout
- Karabin fuzyjny
- PM
- Wyrzutnia rakiet /
Ksenofag Ksenofag Egzotyczny karabin fuzyjny Strzela potężną, wybuchającą amunicją.
Piąty encounter: Atheon
Strategia
W walce z Bossem, podobnie jak na poprzednim encounterze, konieczne będzie przejęcie portali. Jednak w tym przypadku nie będzie już ustalonej rotacji ani wyznaczonych graczy do portali. Po pewnym czasie, Boss sam przeniesie do portalu trzy losowe osoby. Ci gracze będą musieli podnieść relikt w portalu i co jakiś czas”czyścić się” ( naciskając „C” na PC ), ponieważ będzie na nich nakładał się debuff, który zmniejsza pole widzenia.
W tym samym czasie gracze, którzy nie zostali przeniesieni, muszą przekazywać informacje o wyroczniach tym, którzy znajdują się w portalu. Boss będzie wyświetlał wyrocznie nad swoją głową, a informacje te można przekazywać na różne sposoby, na przykład, górne trzy wyrocznie to „123”, a dolne trzy to „456”, lub „lewo daleko”, „lewo blisko”, „daleki środek”. Te informacje wraz z kolejnością pojawiania się wyroczni muszą zostać przekazane do graczy w portalu, którzy muszą zestrzelić wyrocznie zgodzie z otrzymanymi instrukcjami. W portalu jednocześnie pojawia się 6 wyroczni, ale tylko 3 z nich trzeba zestrzelić. Ten proces trzeba powtórzyć 3 razy, a następnie gracze w portalu muszą opuścić go i oczyścić się przy pomocy reliktu.
Osoby, które nie zostaną przeniesione do portalu, powinny upewnić się, że portal jest przez nich przejęty. Po skutecznym zestrzeleniu wszystkich wyroczni, rozpocznie się faza obrażeń, w której po prostu atakujecie bossa. Jeśli nie uda wam się go pokonać na jedną fazę, całą mechanikę trzeba powtórzyć od nowa.
Dodatkowe uwagi
- Po upuszczeniu reliktu jest 10 sekund na podniesienie go
- Upuszczenie reliktu za mapę / nie podniesienie go po upuszczeniu będzie skutkowało wipe
- Podczas fazy obrażeń jest zwiększona regeneracja zdolności i można wykorzysać np. granaty fuzyjne do zadawania obrażeń
- Osoba z reliktem na fazie obrażeń może go na jakiś czas upuszczać i strzelać w Bossa ale nie może zapomnieć, że ma 10 sekund na podniesienie go
Proponowany loadout
- PM
- Karabin fuzyjny
- Wyrzutnia rakiet
Spamowanie umiejętności najbardziej oddaje
Materiał wideo
Wyzwania
Wyzwanie pierwszego encountera. W tym wyzwaniu możesz zabić wywernę tylko wtedy gdy się poświęca przy konfluksie.
Wyzwanie drugiego encountera. To wyzwanie polega na tym, że jedna osoba nie może zbić dwa razy tej samej Wyroczni.
Wyzwanie trzeciego encountera. W tym wyzwaniu nie możecie dopuścić, żeby templar się teleportował.
Wyzwanie czwartego encountera. W tym wyzwaniu musicie zabijać w portalach Wywerny i Pretorianów w tym samym momencie ( macie 3 sekundy marginesu błędu ).
Wyzwanie czwartego encountera. Wyzwanie polega na, że osoba w portalu nie może zbić maksymalnie jednego oracla, czyli jedna osoba = jeden oracle. Co każdą fazę zbijania jest reset i można zbijać znowu po jednym.