O najeździe
Krypta z Głębokiego Kamienia (Deep Stone Crypt) Jest to Najazd wydany wraz z wyjściem dodatku Poza Światłem, znajduje się on na Księżycu Jowisza – Europie. Celem najazdu jest zbadanie co skrywa ukryta krypta. W kolejnych etapach będziemy walczyć z Atraks-1 i Taniksem. Dodatkowo z tego Najazdu jest szansa na wydropienie Egzotycznej Wyrzutni Rakiet
Zwróć uwagę:
Wymagany dodatek:
Zalecany poziom mocy: 1945
Drużyna ogniowa: 6
Przeciwnicy:
Kolekcja z najazdu
Oczy jutra Oczy jutra Egzotyczna wyrzutnia rakiet Ta broń potrafi jednocześnie namierzać i strzelać do wielu celów. - Spuścizna
- Powiernik
- Potomność
- Upamiętnienie
- Dziedzictwo
- Następstwo
- Duch Nici z miłości
- Pojazd Retroprzyczynowość
- Barwa Tajemne insygnia
- Emblemat Przebudzona Krypta
- Pełny zestaw pancerza ze slotami na modyfikacje z Najazdu
Modyfikacje z najazdu
Na tym Najeździe możesz zdobyć 4 modyfikacje:
- Przerzedzanie stada koszt 2 Energii
- Ulepszone rozszerzenie operacyjne koszt 1 Energii
- Ulepszone rozszerzenie skanera koszt 1 Energii
- Ulepszone rozszerzenie tłumiące koszt 1 Energii
Modyfikacje te dropią tylko z ukrytych skrzynek
Specjalny loot
Barwa – Tajemne dziedzictwo za ukończenie całego Najazdu bez umierania i emblemat – O Długim Powolnym Szepcie za ukończenie Day One.
Pierwsza ukryta skrzynka znajduje się na wejściu przed drugą śluzą
Druga ukryta skrzynka znajduje się między drugim a trzecim pokojem
Entrance: Zamieć
Strategia
Wejście do krypty wiąże się z przejściem przez burzę lodową. Jednak zanim dotrzemy do trasy prowadzącej przez tę burzę, nasza drużyna pojawi się przed włazem. Naszym zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników, po czym otworzy się śluza. Aby bezpiecznie pokonać burzę, będziemy musieli regularnie zatrzymywać się w bańkach cieplnych, aby uniknąć śmiercionośnych efektów wyziębienia.
Trasa przez burzę będzie oznaczona ustawionymi lampami, które będą wytyczały naszą ścieżkę od jednej bańki cieplnej do drugiej. Po przejechaniu przez całą trasę dotrzemy na jej koniec, gdzie znajduje się druga śluza prowadząca do samej krypty. Aby otworzyć tę drugą śluzę, każda osoba w drużynie musi w niej stać. W przypadku, gdy jedna osoba już tam dotrze, pozostali mogą wyjść na orbitę i dołączyć do niej, gdy ta przejdzie przez śluzę i dostanie się do pierwszego encountera.
Dodatkowe uwagi
- Na wejściu można znaleźć dodatkową skrzynkę
- Stacki wyziębienia narastają do 10x
- Aby zachować swoje miejsce odrodzenia w ostatniej bańce, w której się znajdowałeś, zamiast wracać na początek trasy, konieczne jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników przy bańce.
Proponowany loadout
- Karabin fuzyjny
- PM
- Miecz z Eager Edge
Pierwszy encounter: Ochrona krypty
Strategia
Pierwszy encounter polega na zniszczeniu sześciu rdzeni. Aby osiągnąć ten cel, należy podzielić się na dwie drużyny: jasną i ciemną, oraz mieć jedną osobę odpowiedzialną za obsługę guzików w piwnicy. Encounter rozpoczyna się od momentu podniesienia operatora z terminala. Po pewnym czasie na ciemnej stronie, pojawi się przeciwnik z skanerem, którego trzeba zdobyć i przekazać informacje o prawidłowych guzikach operatorowi. Można to zrobić poprzez okna w podłodze.
Guziki są podzielone na dwie grupy: jasne i ciemne. Najczęstsze callouty guzików to numerowanie od 1 do 5, gdzie guzik numer jeden znajduje się najbliżej wejścia do piwnicy. Po przekazaniu informacji z ciemnej strony, należy odłożyć skaner do terminala, a następnie osoba za ścianą czyta guziki po jasnej stronie. Po odczytaniu wszystkich guzików, operator wchodzi do piwnicy i niszczy guziki, które zostały wcześniej odczytane przez skaner. Następnie odkłada operatora do terminala w piwnicy i czeka na to, aż ktoś go zabierze, następnie skaner jest przekazywany osobie w piwnicy poprzez terminal.
W kolejnym kroku osoba w piwnicy bierze skaner z terminala i odczytuje, które rdzenie powinny zostać zniszczone przez osoby na górze. Jeśli nie uda się zniszczyć wszystkich rdzeni w jednej fazie, całą mechanikę trzeba będzie powtórzyć od początku.
Dodatkowe uwagi
- W terminalu może być aktywny tylko jeden buff
- Zbyt długie siedzenie w piwnicy aktywuje system obronny i cię spali
- W pokoju spawnują się czempiony
Proponowany loadout
Bastion Bastion Egzotyczny karabin fuzyjny Naładowanie generuje 3 serie pocisków kinetycznych. - PM / Broń na czempiony
- Karabin maszynowy
Drugi encounter: Atraks
Strategia
Drugi encounter polega na pokonaniu Atraks-1, co będzie wymagać od was znalezienia właściwych kopii tego Bossa. Dzielicie się na dwie drużyny, każda składająca się z trzech osób – jedna drużyna będzie działać na dolnym poziomie, a druga na górnym. Encounter rozpoczyna się po wejściu w esencję Atraks-1 przy windach.
Po pewnym czasie, z kosmosu zjadą cztery windy, do których wchodzi górna drużyna. Osoby na dole będą szukać operatora, podczas gdy osoby na górze będą szukać skanera. Gdy znajdziecie operatora, przesyłacie go przez terminal do drużyny na górze.
Po zniszczeniu wszystkich serwitorów, rozpocznie się faza obrażeń. Skaner odczytuje, która kopia Atraks-1 jest prawdziwa, a następnie wszyscy ją atakujecie. Po pokonaniu kopi, wyleci z niej esencja, którą musicie podnieść i wyrzucić przez śluzę. Operator jest jedyną osobą, która może otworzyć śluzę i zdjąć esencję z osoby. Operator musi otworzyć sluzę, osoba z esencją musi do niej wejść, a następnie operator musi zdjąć z osoby esencję, zanim zamkną się drzwi śluzy. Po zniszczeniu kopi, skaner natychmiast musi zostać odłożony do terminala, a osoby na dole go podnoszą i odczytują prawidłową kopię Atraks-1 ( musisz działać szybko, ponieważ czas jest ograniczony ).
Na dole powtarzacie to samo, co na górnym, z tą różnicą, że osoba z kulą musi jechać windą na górę, aby operator mógł wyrzucić kulkę przez śluzę. Gdy dojdziecie do Last Standu, wszyscy wlatujecie na górę. Operator powinien wtedy strzelić w guziki przy windach, aby wysłać windy na dół. Na Last Standzie pojawia się więcej kopii Atraks-1. Teraz pozostaje już tylko dobicie Bossa zabijając ostatnie kopie.
Warto zaznaczyć, że śluzy są dostępne tylko na górnym poziomie, po dwie na lewej i dwie na prawej stronie.
Dodatkowe uwagi
- W terminalu może być aktywny tylko jeden buff
- Serwitory blokują dostęp do terminala
- Operator może zsyłać windy strzelając w guziki przy windach
Proponowany loadout
- PM
- Karabin fuzyjny
Pasożyt Pasożyt Egzotyczny granatnik Ta broń wystrzeliwuje czerwie Roju, które po trafieniu wybuchają. Zasięg i obrażenia od wybuchu skalują się z liczbą wrogów pokonanych przez ciebie tuż przed wystrzeleniem z tej broni. /Rozpacz Rozpacz Egzotyczny miecz Zwiększa obrażenia i dodaje przebijanie osłon do wszystkich ataków.
Zadawanie obrażeń rozkręconymi ostrzami generuje ładunki.
Dodatkowe ładunki zwiększają obrażenia i odporność na obrażenia przy ciężkich atakach.
Spacer w kosmosie
Strategia
Waszym zadaniem będzie dostanie się pod śluzę na końcu spacerku, wykorzystując zewnętrzne platformy statku. Aby dostać się do śluzy, będziecie musieli pokonać przeciwników, co umożliwi jej otwarcie.
Dodatkowe uwagi
- Znajduje się tutaj dodatkowa skrzynka
Proponowany loadout
- Bez znaczenia
- Miecz z Eager Edge
Trzeci encounter: Zejście
Strategia
Trzeci encounter polega na odkładaniu rdzeni do odpowiednich pojemników. Rozpoczyna się on w momencie zbliżenia się do bossa. W tym starciu będziecie musieli zarządzać trzema różnymi buffami i odpowiednio umieszczać rdzenie.
Podobnie jak wcześniej, buffy zdobywasz z przeciwników. Dodatkowo wprowadzono trzeci buff o nazwie „Suppressor,” który służy do unieruchamiania bossa i odblokowania pojemników. Możesz go aktywować tylko pod dronami, które znajdują się po lewej, na środku i po prawej stronie. Musisz stanąć pod dronem z buffem, strzelić w bossa, a następnie podejść do kolejnego drona i powtórzyć czynność. Skaner odczytuje do którego pojemnika należy odłożyć rdzeń, i informuje o tym drużynę.
Operator, po usłyszeniu alarmu, strzela w jeden z podświetlonych guzików przy rdzeniach ( każda strona ma dwa guziki, razem cztery guziki, co daje cztery możliwe punkty pojawienia się rdzeni ). Jeśli operator nie zestrzeli guzika, spowoduje to pojawienie dodatkowego rdzenia. Trzymając rdzeń, narastają na tobie efekty radiaci, co w przypadku nie zwracania na to uwagi może doprowadzić do śmierci.
Dodatkowo, po umieszczeniu rdzeni w pojemniku, jeden z buffów zostaje dezaktywowany i trzeba go odłożyć w terminalu. Wtedy inna osoba musi podnieść go i przejąć rolę poprzednika.
Po wielokrotnym powtórzeniu mechaniki, na środku otworzy się właz do tunelu ewakuacyjnego, przez który wszyscy muszą szybko przebiec, aby dotrzeć do kapsuły ratunkowej.
Dodatkowe uwagi
- W pokoju spawnują się czempiony
- Jeśli operator nie zestrzeli guzika, pojawi się dodatkowy rdzeń
- Gdy rdzeń eksploduje, następuje wipe
- Im dłużej trzymasz rdzeń, tym więcej radiacji nakłada się na ciebie. Osiągnięcie 10 stacków radiacji zabija
Proponowany loadout
Wygasła skarbnica Wygasła skarbnica Egzotyczny granatnik Pociski wystrzeliwane z tej broni wywołują skazę na celu lub obszarze wokół miejsca uderzenia. / Broń na czempiony- PM /
Ghul Trójcy Ghul Trójcy Egzotyczny łuk Wystrzeliwuje strzałę, która rozdwaja się przy wypuszczeniu. Tak przycelowanie, jak i pełne naciągnięcie łuku zmniejszają rozrzut. - Karabin Maszynowy / Miecz z eager edge
Czwarty encounter: Taniks
Strategia
Boss łączy mechaniki ze wszystkich poprzednich encounterów, a głównym celem jest pokonanie Taniksa. Encounter rozpoczyna się po strzeleniu w Bossa. Podzielcie się na trzy dwuosobowe drużyny, po dwie osoby na każdą stronę. Na każdej z trzech stron pojawi się przeciwnik z buffem. Suppressor ma za zadanie unieruchomić bossa, podobnie jak w przypadku poprzedniego encountera. Operator będzie odpowiedzialny za zbijanie fioletowych kul na graczach z rdzeniami. W przypadku walki z bossem na cztery rdzenie, skaner jest niepotrzebny.
Gdy boss przyleci na jedną ze stron, musicie zniszczyć cztery rdzenie, strzelając w silniki Taniksa, a następnie zanieść je do czterech pojemników, które znajdują się po przeciwnych stronach względem Bossa. W międzyczasie suppressor musi unieruchomić Bossa, a operator zdejmuje fioletowe kule z graczy, którzy mają rdzenie.
Po odłożeniu czterech rdzeni, boss przyleci na środek areny, rozpoczynając fazę obrażeń. Musicie jednak uważać na elektryczny promień zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, czyli nie zbliżać się zbyt blisko ani nie oddalać się zbyt daleko od bossa. Aby zadawać obrażnie Bossowi musicie stać w jego polu, a gdy zostaniecie odrzuceni, szybko wróćcie do pola Bossa i kontynuujcie atak.
Jeśli nie uda wam się przejść do Last Standu, będziecie musieli powtórzyć mechaniki ponownie. Jednak jeśli dotrzecie do Last Standu, Boss ciągle będzie się teleportował na jedną z trzech stron. Teraz pozostaje tylko dobić bossa. Dodatkowo, na Last Standzie, musicie uważać na promienie spadające z nieba, które zadają znaczne obrażenia.
Dodatkowe uwagi
- Gdy rdzeń eksploduje, następuje wipe
- Im dłużej trzymasz rdzeń, tym więcej radiacji nakłada się na ciebie. Osiągnięcie 10 stacków radiacji zabija
- Aby zadawać obrażenia bossowi, musisz znajdować się w jego polu.
Proponowany loadout
Wygasła skarbnica Wygasła skarbnica Egzotyczny granatnik Pociski wystrzeliwane z tej broni wywołują skazę na celu lub obszarze wokół miejsca uderzenia. /Brzemię Izanagiego Brzemię Izanagiego Egzotyczny karabin snajperski Przytrzymanie przeładowania zużywa magazynek i ładuje nabój o większych obrażeniach i zasięgu. - PM /
Boskość Boskość Egzotyczny karabin wiązkowy Obrażenia otrzymane z tej broni tworzą wokół celu pole, które go osłabia i ogłusza. Skuteczne przeciwko czempionom przeciążeniowym. - Wyrzutnia rakiet / Granatnik
Materiał wideo
Wyzwania
Wyzwanie pierwszego encountera. Wyzwanie polega na tym, że każdy grac musi strzelić w 2 guziki w piwnicy, ani więcej ani mniej. oznacza to, że trzeba zrobić encounter na 3 fazy.
Wyzwanie drugiego pokoju. Wyzwanie polega na tym, że nie można wyrzucić kuli Atraks-1 przez śluzę ( operator musi żąglować kulami ).
Wyzwanie trzeciego encountera. Wyzwanie polega na tym, że każdy musi mieć przynajmniej raz każdego buffa.
Wyzwanie czwartego encountera. Wyzwanie polega na zbiciu i odłożeniu 4 rdzeni.
Oczy jutra
Lore najazdu
Słyszeliśmy opowieści o miejscu narodzin całej neo-ludzkiej rasy Exo – ludzkich umysłów umieszczonych w całkowicie zrobotyzowanych ciałach. Zostali oni stworzeni przez geniusza Clovisa Braya w Złotym Wieku. Był to jego sposób na pokonanie ostatecznego ograniczenia naszego gatunku – śmierci. Exo zostali stworzeni, by żyć wiecznie. Oczywiście, nawet przy tak zaawansowanej technologii, taka zmiana, odrzucenie swojego biologicznego ciała, miała swoją cenę – każdy Exo po pewnym czasie musiał zostać zresetowany. Ich narodziny i każdy kolejny reset miały miejsce w najlepiej strzeżonym sekrecie Złotego Wieku ludzkości – Krypcie Głębokiego Kamienia.
Wraz z naszym przybyciem na Europę, po stawieniu czoła nieustępliwemu przywódcy Domu Ciemności, Eliksni o imieniu Eramis, w końcu poznaliśmy dokładną lokalizację legendarnego miejsca. Dotarliśmy tam w samą porę, aby pokrzyżować plany Domu Ciemności, ale podróż wymagała od naszych Strażników najpierw siłowego dostania się do Krypty Głębokiego Kamienia – poprzez przeciążenie zasilania systemów bezpieczeństwa.